کاربرد سقف خرپای میلگردی در ساختمان‌های بتنی

کاربرد سقف خرپای میلگردی یا سقف تیرچه در ساختمان‌های بتنی


کاربرد این سقف در ساختمان‌های بتنی

اگر سقف تیرچه بلوک (خرپای میلگردی) در ساختمان های بتنی اجرا گردد از آنجا که ممکن است ارتفاع پلی که سقف به آن منتهی می شود بلندتر از سقف باشد بهتر این است که  اختلاف ارتفاع را در کنار پل به وسیلهٔ بتن با زاویهٔ 45 درجه پر نموده  و بقیهٔ سطح را با بتن سبک و یا پوکه هم سطح کنیم.

طول کنسول بتنی باید  1 بر 4 طول سقفی باشد که کنسول به آن متکی است. سر تیرچه های کنسول باید چند cm بالاتر رگلاژ شود. آهن ممان منفی در روی کنسول باید به وسیلهٔ محاسبه تعیین گردد.

زیرا کلیه بار کنسول به وسیله همین آهن ها تحمل میگردد و باید در حدود ۵/۲ تا ۳ برابر طول کنسول در سقف ریشه داشته باشد. 

در موقع رگلاژ تیرچه یا خرپای میلگردی باید کمر تیرچه ها حدود 2cm الی 3cm از 2 سر آن بلندتر باشد تا پس از بتن ریزی و قالب برداری اگر قرار است افت کند مسطح شود.

تیرچه (خرپای میلگردی) و لایه های روی آن عیار بتن روی بلوک 300kg تا 350kg  سیمان در متر مکعب شن و ماسه میباشد و ضخامت آن بر روی بلوک 5cm است برای راحتی کار اگر جلو دست. بنایی که مشغول پهن کردن و ماله کشی بتن روی بلوک میباشد یک عدد آجر فشاری که معمولاً ضخامت آن 5cm است قرار دهند کنترل ضخامت بتن روی بلوک آسان تر میشود. بتن روی ۲ تیرچه در فاصله دو بلوک قرار میگیرد و باید کاملاً تو پر بوده و کرمو نباشد.

به همین دلیل در حین بتن ریزی باید آن را با سر تیر چوبی نازکی کوبیده ویا با ویبراتور لرزانید، ویبره کردن بیش از حد بتن باعث تفکیک اجزای آن میشود.


کاربرد سقف خرپای میلگردی در ساختمان‌های بتنی

کاربرد خرپای میلگردی سقف در ساختمان‌های بتنی, کاربرد خرپای میلگردی یا تیرچه سقف در ساختمان‌های بتنی, کاربرد سقف خرپای میلگردی یا سقف تیرچه در ساختمان‌های بتنی

اشتراک در خبرنامه

پست الکترونیک : تلفن همراه :


تولید باکس پالت فلزی

تولید کننده باکس پالت فلزی با قابلیت طبقه بندی و صرفه جویی در فضای انبار و سهولت در حمل و نقل استفاده می شود