سقف تیرچه بلوک یا سقف خرپای میلگردی در ساختمان‌های اسکلت فلزی

سقف تیرچه بلوک در ساختمان‌های اسکلت فلزی


سقف تیرچه بلوک در ساختمان‌های اسکلت فلزی

سقف های تیرچه بلوک در ساختمانهای اسکلت فلزی بهتر است کلیه تیرها لانه زنبوری شود چرا که در این صورت بتن دو طرف پل از سوراخ لانه زنبوری عبور کرده و به همدیگر متصل می شوند  و همچنین میتوان آهن های ممان منفی و حرارتی را حتی المقدور از سوراخهای لانه زنبوری عبور داد و بطور مستقیم و بدون انحنای موضعی اجرا نمود.

اگر ضخامت پل بیشتر از 25cm  بیشتر باشد با توجه به این که ضخامت بتن روی بلوک 5cm باید بتن اختلاف سطح پل و بلوک با زاویه 45 درجه ریخته شود. آنگاه این اختلاف سطح را در موقع فرش با بتن سبک پر میکنند.

 برای تکیه گاه تیرچه باید چند CM از آهن های تیرچه را لخت کرده و آن را روی بال تیر آهن قرار دهیم برای گیرایی بیشتر تیرچه به پل مخصوصاً در موقع وقوع زلزله باید تمام تیرچه‌ها با قلاب به تیر وصل شود. برای تحمل ممان های منفی باید روی آهن بالای کلیهٔ تیرچه‌ها آهن ممان منفی گذاشته شده  و اگر تیرچه های دو طرف یک پل درست مقابل همدیگر نباشند باید برای هر تیرچه یک آهن ممان منفی یک طرفه گذاشته شود.

برای آنکه تیرچه ها یا خرپای میلگردی مقابل همدیگر واقع شوند باید در همهٔ دهانه ها تیرچه چینی از یک سمت شروع شود و برای اینکه در هنگام اجرا لوله های تأسیساتی مخصوصاً فاضلاب به مشکل نخوریم باید تیرچه‌ های همهٔ دهانه ها در همهٔ طبقات از یک طرف چیده شود.

 

کلاف های عرضی :

در سقف های تیرچه بلوک اگر دهانهٔ سقفی بیش از 30m  باشد باید در هنگام بلوک چینی درست وسط دهانه عمود بر جهت تیرچه ها (خرپای میلگردی) فاصله ای در حدود 10cm  ایجاد نمود که به این کلاف عرضی گویند. در این محل باید 2 عدد میلگرد به قطر 10mm یکی در بالا و یکی در پایین قرار داد که میلگرد بالا به آهن بالای تیرچه و میلگرد پایین به مار تحقیقات و معیارهای فنی سازمان برنامه و بودجه این دهانه را 4/2m پیشنهاد کرده است. اگر دهانه‌ای از 4/5m  بیشتر باشد 2 کلاف عرضی باید گذاشته شود.


سقف تیرچه بلوک یا سقف خرپای میلگردی در ساختمان‌های اسکلت فلزی

سقف تیرچه بلوک در ساختمان‌های اسکلت فلزی, سقف خرپای میلگردی در ساختمان‌های اسکلت فلزی, سقف خرپای میلگردی, سقف تیرچه بلوک, سقف خرپا, خرپا سقف, خرپا میلگردی در سقف

اشتراک در خبرنامه

پست الکترونیک : تلفن همراه :


تولید باکس پالت فلزی

تولید کننده باکس پالت فلزی با قابلیت طبقه بندی و صرفه جویی در فضای انبار و سهولت در حمل و نقل استفاده می شود